Porady

Jak zrobić odchudzający koktajl warzywny?

Jak zrobić odchudzający koktajl warzywny?

Opis:

Chcesz zadbać o swoją sylwetkę? Kluczem jest odpowiednio zbilansowana dieta. Taka, która dostarcza Ci odpowiedniej dawki witamin i minerałów, a jednocześnie nie sprawia, że przekraczasz swojego dobowego zapotrzebowania na kalorie. Najlepsze źródło wszystkiego, co dobre na odchudzanie? Warzywa. Koktajl warzywny jest bardzo atrakcyjną formą ich podania. Jak go przyrządzić?

Koktajle zapewne kojarzą Ci się przede wszystkim z owocami. Świeże truskawki z cukrem, skąpane w tłustej śmietanie i zblendowane… pyszne? Na pewno, jednak z odchudzaniem ma niewiele wspólnego. A można zupełnie inaczej. Warzywa przetworzone za pomocą blendera, z odpowiednimi dodatkami, zaskoczą Cię rewelacyjnym smakiem i niską zawartością kalorii. Jak zrobić taki odchudzający koktajl warzywny?

Co przygotować, by stworzyć koktajl warzywny?

Gdy chodzi o akcesoria, potrzebujesz niewiele. Właściwie niezbędny jest tylko blender. Może być zarówno kielichowy, jak i ręczny. Pod ręką warto mieć też butelkę wody mineralnej lub… skorzystać z tej kranowej – o ile jej jakość w Twoim mieście jest dobra. Co dalej? Teraz trzeba wybrać warzywa, które nadają się do koktajlu. Dobra wiadomość: fantazja może Cię ponieść, bo w koktajlu warzywnym sprawdzi się niemal wszystko. Kolorowe, smaczne i zdrowe koktajle mogą się stać urozmaiceniem codziennej diety.Jakie warzywa wykorzystać? Przede wszystkim – sprawdzą się zarówno te świeże, jak i mrożone (np. te z oferty Hortex). Te drugie spisują się czasem nawet lepiej – już obrane i do tego schłodzone. Po zblendowaniu zapewnią pełne orzeźwienie. Sięgnij np. po:

  • jarmuż,
  • szpinak,
  • brokuły,
  • buraki,
  • marchewkę.

Lista może ciągnąć się bez końca.

Pamiętaj, że same warzywa mogą być zbyt mało soczyste. Dlatego, by powstała mieszanka stała się przyjemnym koktajlem, do miksu warto dodać wody, która ułatwi jednocześnie proces blendowania lub dorzucić jakiś owoc.
A co jeszcze wrzucić do odchudzającego koktajlu? Warzywa same w sobie zawierają dużo błonnika. Ale jako że składnik ten wspomaga gubienie zbędnych kilogramów, przyspieszając metabolizm, warto dorzucić jeszcze łyżkę mielonego siemienia lnianego, trochę nasion chia czy łyżkę otrąb. Jeśli zaś chcesz, by Twój koktajl był nieco słodszy – możesz warzywa zmieszać z owocami – np. jabłkami, truskawkami czy kiwi. Mają one dość niski indeks glikemiczny i nie podniosą zbytnio kaloryczności mieszanki, a jednocześnie wzbogacą ją.

Podsumowując: odchudzający koktajl warzywny może powstać niemal z każdego świeżego (czy mrożonego) warzywa. Eksperymentuj i stwórz mieszanki, które pokochasz.